Polecamy

BMW i3

Budowa silnika elektrycznego

Silnik elektryczny do roweru

Genialny środek transportu stworzony stosunkowo niskim kosztem? Rower! Wystarczy zamontować do niego silnik elektryczny, a poruszanie się po mieście stanie się niebywale proste!

Silnik elektryczny do roweru 

Zdecydowanym plusem silnika elektrycznego do roweru jest szybszy dojazd do pracy, mniejsze zmęczenie, odciążenie kolan podczas podjazdów, brak wydzielania spalin szkodliwych dla środowiska, łatwiejsze poruszanie się niźli samochodem w centrum miasta, a jednocześnie brak konieczności płacenia OC i możliwość korzystania ze ścieżki rowerowej.

Koło z silnikiem elektrycznym do roweru 

Ze względu na swoją cenę, silnik elektryczny zainstalowany w przednim kole jest wariantem najpopularniejszym, jeśli chodzi o rowery. By zainstalować silnik elektryczny w kole, należy przepleść koło, do którego w miejscu piasty zainstalowany zostaje silnik. W trakcie pedałowania czujnik znajdujący się w korbie rozpoczyna nadawanie sygnału do silnika, a ten - załączając się - wspomaga kręcenie się koła. Koło z silnikiem elektrycznym najlepiej spisuje się przy rowerach miejskich, podczas poruszania po płaskiej i utwierdzonej nawierzchni. Dzięki wspomaganiu kręcenia się koła przez silnik, wysiłek wkładany przez kierującego pojazdem jest znacznie zmniejszony, szczególnie przy wszelakich podjazdach.

silnik elektryczny do roweru

Istnieją dwa wyświetlacze do wyboru: LED i LCD. LED to najprostszy system obsługi z guzikiem „on/off” i przełącznikiem trybów wspomagania, pokazujący poziom wspomagania i poziom naładowania akumulatora, LCD natomiast to bardziej zaawansowany komputer pokładowy, wskazujący na poziom naładowania baterii, aktualną prędkość, tryb jazdy, poziom wspomagania, a nawet pokonany dystans i komunikaty błędów.

Na rynku dostępny jest także napęd instalowany w kole tylnym, używany przede wszystkim w rowerach górskich. By wcielić system w życie, należy przepleść tylne koło - w miejscu piasty zainstalować silnik, na którym producent zastosował specjalny gwint (przeznaczony do wolnobiegu) lub bębenek pod kasetę.

Silniki instalowane w przednim lub tylnym kole roweru posiadają sześć otworów do instalacji tarczy hamulcowej, a także klamki hamulcowe i wyświetlacz LCD.

Silnik elektryczny do roweru - cena 

Silnik centralny do roweru oscyluje w okolicy 2600 złotych, jednak jego cena waha się w zależności od parametrów.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Zobacz

Nissan Leaf

Nissan obiecuje, ze kupując go nabywasz więcej niż samochód, otrzymując dodatkowo...

Samochód elektryczny dla dzieci

Samochody dla dzieci ładowane akumulatorem są coraz częściej wyszukiwane przez rodziców...

Polski elektryczny samochód. Przedstawiamy...

Innowacyjna firma z długoletnim doświadczeniem, otwarta na nowatorskie rozwiazanie. Lider na...